ועיין תוס'א ורש"יב בבא מציעא דף ע"א שחזר בו ממ"ש בקידושין.ג ומה שכתב מהר"מ מריזבורקד דמותר להכותו,ה רוצה לומר לבית דין, כדמסיקו אין בהם דין,ז משמע דבבית דין מיירי.ח והרי המכה עובר בלאו חמור, ואפילו הכי אוסר מהר"ם במרדכי סוף בבא קמא,ט וכן הרא"שי וטור ושלחן ערוךיא לא סבירא להו להתיריב אלא כשאי אפשר להציל בענין אחר, וזה יכול לילך מאצלו ולא ישמע חרופיו.יג מה שאין כן באשה רעה השרויה בביתו והכאתה זו היא הצלתו:יד